WakeUP project

8/19/2013

Barca mula musim dengan pesta gol

Barcelona menjaringkan enam gol dalam babak pertama tetapi hanya mampu menambah satu lagi dalam babak kedua.

Neymar dimasukkan lewat dalam babak kedua tetapi gagal mendapatkan gol, malah telah dilayangkan kad kuning akibat mengasari pemain pertahanan Levante.
Cesc Fabregas telah mencipta gerakan untuk lima dari tujuh gol yang dijaringkan oleh Lionel Messi (dua), Pedro (dua), Alexis Sanchez, Dani Alves dan Xavi.

Juara bertahan Sepanyol, Barca, hanya memerlukan tiga minit untuk mendapatkan gol pembukaan.
Xavi memberi hantaran kepada Fabregas yang menyepak bola kepada Sanchez dan penyerang itu hanya perlu menepis bola masuk untuk gol pembukaannya.
Messi membuat keputusan 2-0 pada minit ke 12 dengan gerakan satu-dua dengan Fabregas, yang mencipta gol ketiga apabila rembatannya melantun dari Navas ke Alves dan beliau menyepak masuk bola dengan senang.

Pedro kemudian menerima hantaran Messi pada minit ke 26 sebelum merembat masuk gol keempat pasukannya.

Navas cuba membuat beberapa halangan penting dari Messi dan Xavi tetapi Adriano menghadiahkan pasukan tuan rumah tendangan penalti apabila mengasari Pedro Lopez - Messi menyempurnakan gol keduanya pada minit ke 41.

Fabregas kemudian muncul dengan sentuhan penting dalam detik terakhir babak pertama dan Xavi menyepak bola masuk untuk membuat keputusan 6-0.

Fabregas mencipta gol terakhir pasukannya pada minit ke 74 dan memberinya kepada Pedro untuk melengkapkan pesta gol di padang sendiri.


No comments:

ALL POST